Rezerwuj hostele on-line!

czwartek, 4 marca 2010

Bilety Ryanair bez prowizji - WBK Mastercard Prepaid Paypass



Z przyjemnością pragnę podzielić się informacją, że właśnie odebrałem na poczcie świeżutką kartę płatniczą Mastercard Prepaid Paypass z Banku Zachodniego WBK. Data ważności: czerwiec 2011 a więc prawie półtora roku.

Jak pisałem niedawno na blogu (tutaj), niedawno zasady dotyczące bezprowizyjnych płatności w Ryanair zmieniły się. Aktualnie jedyną kartą obsługiwaną bez opłat jest Mastercard Prepaid. Po paru incydentach i nieporozumieniach wreszcie wyłonił się faworyt wyścigów - czyli bank WBK, który zapowiedział wprowadzenie odpowiedniej (działającej) karty jako pierwszy w Polsce. Kartę można zamówić w sklepie on-line banku: tutaj. Całkowity koszt to 20 zł, na kartę czeka się maksymalnie dwa tygodnie (krócej).

Z czym to się je.
Mastercard Paypass łączy dwie funkcje. Po pierwsze jest kartą zbliżeniową, oznacza to, że płatności do kwoty 50 zł możemy płacić w wybranych punktach bez wpisywania pinu do terminalu. Oczywiście tylko tam, gdzie taki terminal jest. W oficjalnych materiałach możemy przeczytać o sklepikach "Żabka" (sic!)
Po drugie jest to karta prepaid, na okaziciela. Na karcie nie ma nazwiska właściciela (chociaż jest miejsce na jego podpis!). Nie jest ona powiązana w żaden sposób z kontem bankowym, a więc aby z niej korzystać nie musimy być klientami WBK. Zasilić możemy ją w prosty sposób przez internet za pomocą przelewu. Tu ciekawostka - wg regulaminu pierwsze zasilenie powinno wynosić minimum 30 zł. Bank ma prawo odrzucić transakcję mniejszą niż ta kwota. W praktyce nie wydaje się to przestrzegane. Kolejne ograniczenia:

Limit pojedynczej transakcji: 500
Miesięczny limit wydatków: 3 000
Dzienny limit wypłat gotówki: 500
Dzienny limit transakcji (gotówka + płatności): 2 000
Maksymalna kwota nadpłaty: 2 500

I główne opłaty:
Wypłata w bankomacie (również BZWBK24): 5
Wykup (zwrot) wpłaconych na kartę pieniędzy: 12,90

Stan konta możemy za darmo sprawdzić drogą SMS-ową.

Dochodzą już wieści od pierwszych klientów, że karta przechodzi w Ryanairze bez problemów, a więc z nie pozostaje mi nic innego jak zakończyć tego posta i zabrać się za poszukiwanie supertanich biletów na loty po Europie :)
Jeśli ktoś potrzebuje przypomnienia, jak to się robi, zapraszam na podstronę z poradnikiem (który spieszę uzupełnić w związku z aktualizacją tematu).

28 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Testowałeś, czy działa ta karta? Podobno z MC prepaid z Fortis były problemy, bo ryanair nie miał uaktualnionej listy prefiksów MC, które są prepaidami. Na pewno można starać się o zwrot, ale to wszystko komplikuje, ponieważ z góry trzeba też włożyć większe środki na kartę.

Anonimowy pisze...

hej, czy mozna te karte w EUR dostac?dzieki

Verde pisze...

Ta karta dziala, sam place nia za bilety!
Nie wiem czy mozna w euro, nie slyszalem o tym, chyba nie.

zgibek pisze...

Cieszę się, że znalazłem potwierdzenie, że ta karta działa, właśnie się zastanawiam nad jej zakupem...
Ale nurtuje mnie takie pytanie - co wpisać jako "nazwisko posiadacza" podczas zakupu biletu? To jest karta na okaziciela, więc wystarczy wpisać cokolwiek i zostanie to zaakceptowane, czy może zostawiasz puste lub wpisujesz "okaziciel"? :)

Unknown pisze...

Ja wpisuje własne imię i nazwisko w przypadku tej karty. Zawsze działa. Zdaje się ze to pole nie jest sprawdzane (stawiam zaakceptuje też z 'Karta Premium' w polu posiadacz)

Anonimowy pisze...

Płatność w Ryanairze !! przy kursie NBP 4,17 Ryanair liczy sobie 4,47 . Zgroza ! A karta BZ WBK też kupiłem wpłaciłem 1000 zł ale nie mogłem kupić biletów bo limit 500 zł tranzakcja a Ryanair jak sobie podoliczył po kursie 4,47 to nie zmieściłem się w limicie karty i problem. Piotr

zgibek pisze...

Ja się jednak skusiłem na neteller'a i jestem zadowolony. Z ryanair'em też nie mam problemów (jest akceptowana). Jedynie proces jej zdobycia jest trudniejszy (ale bezpłatny i karta na trzy lata).

Anonimowy pisze...

Limit transakcji jest za niski. Jak rezerwuujesz dla kilku osób na droższych trasach to może być za mało. Dlatego zwątpiłem, no i te kursy euro - z kosmosu jak ktoś bierze bilety spoza Polski. Lepiej już wziaść Netelera lub Moneybookers.

Unknown pisze...

Moim zdaniem, gdy kupujemy bilety z Polski najlepiej mieć tą kartę z BZ WBK, natomiast na zagranicę załatwić sobie kartę z Netellera. Neteller średnio się opłaca, gdy kupujemy droższe bilety (np dla kilku osób) - ostatnio tak miałem, bilety 504 zł dla 3 osób,z Netellera po przewalutowaniu zapłaciłem 561 zł, natomiast płacąc normalnie kartą Visa z kosztami administracyjnymi zapłaciłbym 567 zł, wiec niewielka roznica, sami widzicie. W takim wypadku przydalaby się karta z BZ WBK, ktora mam zamiar niedlugo zamowic.

Danjam pisze...

Moim zdaniem najbardziej uniwersalna jest karta z MoneyBookers - używam i.. kursy spoko, limity duże, brak czegoś co wyczytałem w cenniku WBK czyli:

Zwrot srodków / nadpłaty srodków przechowywanych na karcie 12,90 zł

Czyli nie martwimy się ile zostało na racie i ile jeszcze trzeba dopłacić by nie przekroczyć limitu.

Karta jest powiązana z kontem MB i używając jej środki są pobierane z konta MB.

pgruszka pisze...

Mam taki problem. Kupiłem kartę Paypass BZWBK. Próbuję zapłacić nią za bilet: wpisuję numer karty (16 cyfr) oraz kod bezpieczeństwa CVV (3 cyfry), nazwisko pomijam, wtedy wywala mi, że musi być nazwisko, więc wpisuję swoje. Wybieram oczywiście typ karty Mastercard Prepaid i wybieram odpowiednią datą ważnosci. Kiedy klikam Purchase Now, system wywala mi błąd: ‘Your account number is invalid’. Podkreślam, że wpisuję 16 cyfr jedna po drugiej, jak zwykle przy rezerwacjach kartą VISA, czy VISA Electron…

Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

Anonimowy pisze...

To w koncu ta karta działa czy nie? Jedno potwierdzenie troche malo wiarygodne;-)
Adam

Anonimowy pisze...

moj WBK Paypass wlasnie zadzialal w Ryanairze...

Anonimowy pisze...

Karta MC Prepaid Wbk sprawuje sie swietnie glownie przy platnosciach w PLN za bilety w Ryanairze, ale potrzebuje teraz zakupic bilety za 30 E i stad pytanie czy moge to zrobic za pomoca tej karty. po prostu przewalutowac w banku odpowiednia kwote i przelac ja na karte?! czy moze zdac sie na przelicznik Ryanaira, choc slyszalam ze drogo sobie liczy. jak najekonomiczniej.? dzieki.Kasia

Anonimowy pisze...

Chcielibyśmy zapłacić kartą MasterCard Prepaid za bilety które kosztują 1900 zł. ktoś wie jak to zrobić jeśli limit transakcji jest 500 zł?
Czy wogóle jest to możliwe?

ania pisze...

Powtarzam pytanie: co zrobić gdy bilet jest droższy niż 500zł?
Druga sprawa: wszyscy piszą o karcie paypass z wbk. Mam konto w pekao sa i tam powiedziano, że też mają karty paypass. Chciałabym taką wyrobić tylko czy nadal nie będę musiała dopłacać w ryanarze czy jest tak tylko w przypadku karty z WBK? Proszę o odpowiedź

Anonimowy pisze...

Ania, dowiedziałaś się jak to zrobić..? Mam na myśli płatność kartą BZWBK > 500 PLN.

Anonimowy pisze...

Nie da się, na raty trzeba...

Anonimowy pisze...

Witam mam takie pytanie dotyczace smsow. Jaki jest numer aby dostac informacje dotyczace stanu konta oraz hitroii rachunku

Anonimowy pisze...

Potwierdzam to co pisze Dajman.Jestem posiadaczem MONEYBROKERS Mastercard Prepaid Card.Od momentu kiedy nasz kochany Ryanek zaczal skubac rowniez wlascicieli Visa Electron na 5 a teraz 6 Euronow w kazda strone,poszukiwalem dobrej prepaid card dostepnej w Irlandii.Dobrej tzn.musi istniec opcja bezplatnego transferu srodkow pienieznych na konto Moneybrookers oraz darmowych zakupow online.Wszystkie te warunki spelnia TA karta.Z Irlandii do konta MB za absolutne Free mozna przelac pieniazki z trzech Bankow tj.AiB bank,Bank of Ireland i Ulster Bank.Co ciekawe Prepaid Card od MB mozna miec w jednej z czterech walut.Funt,Euro,USD i UWAGA!!!w PLN!!!

Anonimowy pisze...

czy ktoś sprawdzał co z bankami w Norwegii,jakies oferty ??

Anonimowy pisze...

witam chciałbym sie dowiedziec jak kolega powyzej jaki jest numer sms i tresc aby dowiedziec sie jaki jest stan konta i histori rachunku

Anonimowy pisze...

eśli chcemy sprawdzić saldo karty, sms powinien mieć taki format: RRRRRRRRRRKKKK S, natomiast dla uzyskania informacji o ostatnich 5 transakcjach: RRRRRRRRRRKKKK H, gdzie RRRRRRRRRR – ostatnie 10 cyfr numeru konta (nadrukowane na karcie) oraz KKKK to 4 ostatnie cyfry numeru karty.

Anonimowy pisze...

Jeśli chcemy sprawdzić saldo karty, sms powinien mieć taki format: RRRRRRRRRRKKKK S, natomiast dla uzyskania informacji o ostatnich 5 transakcjach: RRRRRRRRRRKKKK H, gdzie RRRRRRRRRR – ostatnie 10 cyfr numeru konta (nadrukowane na karcie) oraz KKKK to 4 ostatnie cyfry numeru karty.
SMS na nr 2424. Opłata standardowa.

Anonimowy pisze...

Witam,
Potrzebuję kupić 3 bilety (2xdorosły + 1 dziecko) i chcę zapłacić kartą prepaid BZWBK. Oczywiście kwota za bilety jest wyższa niż 500 pln. Próbowałam to rozbić, ale nadal 1 dorosły i 1 dziecko to ponad 500pln. Dla samego dziecka biletu kupić nie mogę (system nie wpuszcza). Proszę o podpowiedź jak mam kupić te bilety? Jeśli nie mogę, to ta karta niestety to ściema...

Anonimowy pisze...

Witam, Anonimowy czy poradziłeś sobie z tymi biletami?Mam podobną sytuację...bilety dla całej rodziny to koszt 1600- dla mnie i dziecka np 650zł? Można np kupić w jedną stronę, a potem powrót? I czy limit transakcji-500zł dotyczy całego dnia?czy tylko jednej konkretnej transakcji?

Anonimowy pisze...

karta działa tylko dla wylotów z polski. jak rezerwujemy wylot z hiszpaniii to pomimo wybrania mastercard prepaid system dolicza dodatkową opłatę.

Anonimowy pisze...

jesli bilet w obie strony jest drozszy niz 500 zl to nie polecam platnosci ta karta. Ja niestety o tym nie wiedzialam i nie moge kupic osobno biletow bo nie dziala wtedy. Panie w WBK powiedzialy ze system odnotował probe zaplacenia za wiecej niz 500 zł ale na ta nizsza kwote juz nie. Beznadzieja, szkoda nerwow, dziala tylko w przypadku biletow w ta i spowrotem do 500 zl !

Prześlij komentarz

Nie musisz się rejestrować, aby dodawać komentarze.
Proszę Cię jednak o podpisanie się.