Rezerwuj hostele on-line!

środa, 17 marca 2010

Błąd strony Ryanaira podczas rezerwacji biletu



Dziś nietypowo.
Parę godzin temu, korzystając z przyjemnych cen na loty do Norwegii (wybór jak rzadko w Ryanairze, bez stresu można zarezerwować sobie bilet na dowolny dzień miesiąca... oczywiście o ile będzie to wtorek, czwartek lub sobota*), doświadczyłem na własnej skórze słynnego "błędu", na który skarżyły się w Internecie całe mnóstwa klientów Ryanaira, a muszę szczerze przyznać, że albo mam bardzo słabą pamięć (to fakt) i bezstresowe podejście do życia (również), alboli miałem to szczęście, że wszystko do tej pory podczas kupowania biletów przebiegało u mnie bezawaryjnie (ale w to chyba nie uwierzycie). Przejdźmy jednak do konkretów:


Sytuacja: Po dokonaniu rezerwacji (i prawdopodobnie zapłaceniu za nią) pojawia się ekran informujący, że nastąpiła awaria strony. Otrzymuję  e-mail z numerem rezerwacji. Kiedy jednak próbuję wejść w opcję "zarządzanie rezerwacją", aby wykorzystać ten numer i sprawdzić, czy moja rezerwacja ma status POTWIERDZONA (tylko to bowiem daje mi pewność, że wszystko jest w porządku), okazuje się, że każda tego rodzaju próba kończy się wspomnianym ekranem informującym o problemach z witryną. Zrozpaczony mieszkaniec Europy Zachodniej, któremu niestraszne jest 1 euro za minutę połączenia z infolinią - prawdopodobnie chwyta w tym momencie za słuchawkę.

Ja, jako polski partiota - proszę przez komunikator kolegę aby sprawdził, czy może zalogować się używając danych z mojej rezerwacji. Tak jak myślałem - u niego wszystko w porządku.
Wtedy właśnie wpada mi do głowy przewrotna myśl, że może ta awaria wcale nie jest prawdziwa...
Postanowiłem nagrać króciutki filmik ekranowy, na którym pokazuję w jaki sposób utwierdziłem się w tym przekonaniu. Nie wiem, czy jest to zagranie celowe, czy rzeczywisty błąd (czekam na Wasze opinie!), wierzę jednak, że pomogę tak przynajmniej  kilku innym osobom z podobnym problemem.

Polecam tryb pełnoekranowy.
 


* - Parafrazując Henry'ego Forda, twórcę Modelu T.

41 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Ja tak wlasnie mialem, na drugi dzien juz bylo wszystko w porzadku.

tambylec pisze...

Takie śmieszności lubią się pojawiać również w dwóch innych przypadkach. Jednym z nich jest proces wyszukiwania lotu - jeśli za długo nie przeładuje się strony (czyt. przeskoczy na inny dzień, lub lot danego dnia), to system nie pozwoli nam wykonywać tej czynności dalej. Jest to mechanizm podobny do auto-wylogowania z poczty lub innych kont wymagających podania hasła.
Drugim przypadkiem, również co jakiś czas się pojawiającym (ja między innym z tego powodu zafundowałem sobie dwie wycieczki do Alicante w ciągu dwóch tygodni ;) ) jest pojawienie się błędu sesji po przejściu całego procesu rezerwacji. W momencie gdy podamy dane naszej karty kredytowej i system przerabia te wszystkie informacje, oczekujemy pojawienia się strony z mnóstwem reklam i różnych informacji dotyczących naszej podróży. A tu zonk - session expired. W takiej sytuacji należy sprawdzić czy na podany w procesie rezerwacji adres mail przyszła jakaś wiadomość, oraz w ich systemie czy nasza rezerwacja ma jakiś status (POTWIERDZONA w pożądaniu oczywiście ;) ). Uwaga, mail lubi przychodzić z pewnym opóźnieniem, dlatego najpierw proponuję wykonać tą drugą czynność!

Verde pisze...

"Wygasnienie sesji", o ktorym mowisz to jeszcze inna sprawa i oczywiscie znam ja doskonale.
Nie znam sie na informatyce, wydaje mi sie jednak, ze jest to zjawisko normalne, bo wystepuje na wielu stronach internetowych. Oczywiscie, jesli wystapi w trakcie naszych zakupow mozemy miec klopot. Natomiast ten blad o ktorym pisze w poscie - to dla mnie jakas ewidentna sciema!

Adrian pisze...

Tez mialem podobny problem, po kliknieciu kup teraz nie wyswietlilo mi potwierdzenia a jedynie wyzej wspomniany komunikat. Moja teza na taki stan rzeczy: Podczas zakupu biletu - procedury wpisywania danych i platnosci - ktos ubiega nas o kilkanascie sekund lub 1 - 2 minuty, z systemu znikaja np 2 ostatnie bilety w danej cenie, zaczyna obowiazywac inna nowa cena i system nie przyjmuje naszej rezerwacji, tylko po co blokuje caly system wyszukiwania - tego nie wiem.. Po godzinie problem znika.. Oczywiscie mozna to obejsc sposobem z filmu lub uzyc innej przegladarki ;)

tambylec pisze...

Inna przeglądarka, zmiana adresu IP (akurat mam dwa kabelki netowe w domu, więc tutaj mam przewagę), wyczyszczenie plików internetowych - zwłaszcza ciasteczek/cookies - to jest jeden z trzech sposobów.
Z tym wyprzedaniem biletów, to niekoniecznie. Może się źle wyraziłem - u mnie pojawił się problem "session expired", ale płatność została zaksięgowana, a bilety zabookowane! To ewidentny błąd systemu był.
Ale z drugiej strony proces bookowania wygląda teraz nieco inaczej niż np. w październiku, nadzieję mieć należy, że błędy też wyeliminowano ;)

S&M pisze...

Witam serdecznie,
mam pytanie, a co zrobic, gdy bład sie pojawił, a nr rezeracji na mail nie przyszedł?
Sprawdzałam poprzez weryfikacje miejsca i daty wylotu i adresy e-mail, ale nie znajduje mojej rezerwacji. Czekam do pojutrza na to, czy mi pobrali z konta pieniadze. Kupiłam bilet łączony BYDG_DUSSELDORF-LAMEZIA i sie denerwuje.
Co trzeba zrobic jak pobiora pieniadze, a numeru rezerwacji nie bedzie? Dziekuje za odp.

lata.sylwia@gmail.com

Verde pisze...

Na moje oko rezerwacji nie ma.

Anonimowy pisze...

A moja przygoda wygląda tak że podczas zakupu biletu Dublin-Wrocław, po przejściu wszystkich procedur i zatwierdzeniu transakcji okno sobie po prostu zniknęło. Nie przyszedł mail potwierdzający, dziś rano kopsnę się do banku sprawdzić czy obciążyli mi konto. Miał ktoś podobną sytuację?

Pozdrawiam, Patryk z Bielska

Verde pisze...

"Kompsniecie sie do banku" to lekka porazka. Polecam mBank, lub jakikolwiek inny, żeby rach-ciach sobie on-line wszystko sprawdzac :)

Anonimowy pisze...

A co zrobic jesli Ryanair zabral mi 2 razy kase za rezerwacje? Tak samo wyskoczyl mi blad i nie moglam nic zrobic. Poczekalam do wieczora i zrobilam kolejna rezerwacje. Wchodze na maila a tam 2 rezerwacje ! czy ktos mial podobna sytuacje ? Obciazyli mi podwojnie konto. Masakra.

Anonimowy pisze...

Mam problem odnosnie rezerwacji, doszedlem do strony kiedy wyswieltlil sie numer (kod) rezerwacji wraz z bledem i informacja iz tranzakcja teraz nie moze byc wykonana i mam czekac na emaila potwierdzajacego. Minelo 6 dni roboczych od tamtego momentu, numer jest, email potwierdzajacy nie przyszedl i nie obciazyli mi konta. Jak to rozumiec? Co jest grane?

Patryk pisze...

No i byłem dzisiaj rano w banku (Paribas obecnie), Pani w okienku poinformowała mnie że kasa na koncie jest, śladu po transakcji z Ryanair nie ma, powiedziała że coś tam było porozksięgowywane nie tak. Dzwoniła na jakąś infolinię ichnią i stwierdziła że teraz już bez problemu kupię bilet. Wracam wieczór do domu, próbuję zabukować bilet i znowu to samo czyli G...! Wyskakuje błąd na przemina z komunikatem że transakcja nie może być zrealizowana. WTF!?

Anonimowy pisze...

Mam ten sam problem co kolega z 4 maja 21:32. Dostałem numer rezerwacji, ale z konta nic nie pobrało, nie mam maila potwierdzającego i nie mogę zarządzać rezerwacją. To znaczy, że jej nie posiadam?

Anonimowy pisze...

Ja miałem problem z rezerwacja biletu. Dokonywałem zakupu po przez kartę Visa Electron (Mbank) i za każdym razem jak klikałem kup teraz pojawiał się błąd na stronie(sesja wygasła) itd...
A oto jak go rozwiązałem (może przyda się innym) :
-logujemy się na swoim koncie (Mbank)
-wchodzimy w zakładkę karty
-następnie klikamy parametry i ustawiamy limit na
transakcje internetowe
Po tej operacji na swoim koncie udało mi się dokonać rezerwacji biletu :)
Pozdrawiam, życzę udanego lotu.

Anonimowy pisze...

RYANAIR CIAGLE MA PROBLEMY !!!!!!

LATAM JUZ DLUGO I ZA KAZDYM RAZEM COS !!

A DZIS TO : BŁĄD

[5022:NoTermsOfUseAcceptanceFoundException]

jUZ 2 RAZ NIERAZ NIC A NIERAZ CIAGLE ERROR !!!!

Anonimowy pisze...

To i ja mogę się przyłączyć do Waszych opinii o błędach :(
Pojawiła się informacja z numerem rezerwacji, co prawda wraz ze statusem "Niepotwierdzony", kasy z konta nie pobrali i żaden meil nie dotarł. Chcąc sprawdzić rezerwację w dziale "Zarządzaj rezerwacją", po wpisaniu danych (wpisane prawidłowo) do opcji 2 lub 3 (próbowałam z tymi opcjami), wychodzi informacja:

"Dane wprowadzone w celu odczytania rezerwacji nie są zgodne z zarejestrowanymi.
Sprawdź, czy informacje są poprawne, i spróbuj ponownie."

Ręce mi już opadają, nie wiem jak to rozumieć, liczba dostępnych miejsc przy biletach z wybranymi przeze mnie cenami, nie zmalała, więc może jednak nie uwzględnili mojej rezerwacji :\

Pozdrawiam Wszystkich!

Anonimowy pisze...

Pewnie nie uwzględnili...O swoim problemie pisałem kilka postów wyżej, tzn. 5 maja. Kasy do tej pory nie pobrali, żadnego maila nie dostałem. Zarezerwowałem bilet przez eSKY. Wpłacasz tam pieniądze na podane konto i masz bilet bez problemów. Fakt, że drożej o 20-30 zł ale nie tracisz na zdrowiu.

Anonimowy pisze...

Mam dokładnie taki sam problem jak osoba z 13.06... czyli mam rozumieć, że rezerwacji nie ma i nie obciążą mi po kliku dniach konta?
Zarezerwowałabym ten bilet z innej karty, ale boje się właśnie, że okaze się po jakims czasie, że mam dwie rezerwacje :(

W ogóle czy ktoś się orientuje po jakim maksymalnie czasie mail potwierdzający może dotrzeć?

Anonimowy pisze...

Witam, proszę o pomoc.Wczoraj około 20-stej. rezerowowałam bilety online, po wpisaniu wszystkich danych i podaniu przystąpiłam do zakupu biletu jednak wyskoczył mi error.
Wiadomości e-meil nie otrzymałam,z konta pieniędzy nie pobrano w zakładce "zarządzaj rezerwacją",(po wpisaniu daty wylotu i zaznaczeniu "wyświetl moją rezerwację")pojawia się komunikat "Dane wprowadzone w celu odczytania rezerwacji nie są zgodne z zarejestrowanymi.
Sprawdź, czy informacje są poprawne, i spróbuj ponownie."
I znowu nic nie wiem, infolinia w sobotę nie działa lot planuję na 2-go sierpnia a bilety z każdym dniem drożeją.Kupić może jak przedmówca z 20 czerwca,może czekać do poniędzałku? może wtedy pojawi się rezerwacja(chyba nie mam tyle cierpliwości).Jeżeli ktoś był w takiej sytuacji proszę o pomoc skarabeusz_77@tlen.pl Z góry za wszystkie posty dziękuję.
P.S dziękuję przedmówcy z 5 czerwca za informacje odnośnie karty mbaku,pozdrawiam

pgruszka pisze...

To teraz z drugiej strony. Błąd wyskoczył. W trybie prywatnym odkryłem, że rezerwacja istnieje, jest numer rezerwacji etc. Natomiast płatność została odrzucona. Czerwoną czcionką wypisana kwota do zapłacenia.

Podejrzewam, że mogło zabraknąć pieniędzy na koncie, ponieważ używałem karty prepaid i zasiliłem ją najwyraźniej niedostateczną kwotą. Na kartę przelałem dodatkowe pieniądze, tak, żeby teraz już wystarczyło.

Pytanie brzmi: w jaki sposób zrealizować powtórnie płatność za gotową już rezerwację? (Aktualnie rezerwacja jest opisana jako completed, not confirmed)

Dziękuję z góry.

Anonimowy pisze...

a mi pobrali podwójnie za tą samą rezerwację i co mam teraz zrobić? dzwonić do tych złodziei za 5 zł za minutę?

Anonimowy pisze...

Ja mam tez podobna sytuacje. Rezerwowalam bilety i wyskoczylo mi ze Nie potwierdzone. Nie przyszedl zaden e-mail ani nie zabrali pieniedzy z konta wiec sprobowalam jeszcze raz i wyswietlilo mi ze sa juz dwie rezerwacje ale nadal nie mam e-mail a na oncie pieniadze sa. Co mam zrobic?

Anonimowy pisze...

kupujac zawsze na angielskiej stronie nie ma takich jaj, sesja jest wygaszna z powodow ' security', nalezy nie wracac do stron poprzednich, zaczac szukanie od nowa od wyboru lotu, i zaakceptowac warunki umowy ponownie, albo zaladowac strone wyboru lotu ponownie, nie klikac do tylu w przegladarce, tylko do przodu.to samo w online odprawa- jesli wyskoczy blad; zaladuj strone pocztkowa odprawy online i zaczynaj ponownie bez cofania sie, pola beda pamietaly woje poprzednie imionaitp, klokaj 'dalej' az dostaniesz potwierdzenie ze wszystko jest ok i nie ma bledu. z reguly jak podales karte, i wyskoczy blad' zaakceptuj warunki', proponuje zaczac ponownie od strony pocztkowej az do uzyskania potwierdzenia z e platnosc jest pobrana i nie ma bledu. trzymka

Anonimowy pisze...

Ja właśnie podałam kartę i wyskoczyło słynne "error session". Nie miałam maila potwierdzającego, kolega sprawdzał ze swojego kompa czy nic się nie zarezerwowało. Wieczorem kupiłam bilety ale już uwaga w cenie drożej niż chciałam je zarezerwować w południe. Niestety 4 dni późnij moje konto obciążono podwójną kwotą za rezerwację. nie wiem teraz czy uda mi się odzyskać kasę za tę pierwszą błędną rezerwację.

Anonimowy pisze...

Jeżeli mają Państwo problemy z rezerwacją biletów w Ryanair, zajrzyjcie na moją aukcję na allegro gdzie służę pomocą dotyczącą transakcji kupna oraz wykonuję tańsze przelewy: http://allegro.pl/rezerwacja-ryanair-wystarczy-potwierdzenie-przelew-i1597197813.html
Magdalena Węgrzyn

Anonimowy pisze...

Witam.Prosze o pomoc. Wczoraj dokonalam rezerwacji biletu, na koncu pojawil mi sie numer rezerwacji i bylo napisane,ze jest POTWIERDZONE!Kase z konta oczywiscie zabrali natychmiast. Wieczorem wrocilam z pracy, sprawdzilam maila i nie ma zadnego potwierdzenia. Sprawdzam na ich stronie w zakladce zarzadzaj moja rezerwacja i pojawia sie moja rezerwacja z numerem ale juz NIEPOTWIRDZONO!A dalej przy platnosci Kwota calkowita 714.30zl,w potwierdzenu platnosci kwota platnosci 714.30 zl,zaplacona kwota 714.30 zl,a nalezna kwota na minusie 122.50!!!!!Dodam,ze zabukowalam lot przez przypadek,bo sie spieszylam z ubezpieczeniem.Wydaje mi sie,ze nalezna kwota to za ubezpieczenie.A pobrali cala kwote z konta wraz z ubezpieczeniem.Wiec w czym maja problem???Czy ktos mial podobna sytuacje?Z gory dziekuje za pomoc.Sylwia.

justyna pisze...

Ale sie dzis zestresowalam, mialam wlasnie taki blad, kupilam bilet ponownie i sie przestraszylam ze mi sciagna kase dwa razy. Dzieki za ten artykul!!!
J.

Anonimowy pisze...

Czy ktoś z Was dostał kiedyś zwrot kasy za kupienie 2 takich samych biletów przez powyższe problemy? Mnie też wyskoczył "Error" po "kup teraz", maila nie mam, z prepaid nie pobrali, ale czytam tu, że podwójna rezerwacja cały czas może mi się przytrafić. Czy ten krętaczy Ryanair zwraca za coś takiego kasę?!
Dzięki,
Monika:)

Anonimowy pisze...

ja kupiłam bilet tydzień temu dostalam potwierdzenie rezerwacj i numer rezerwacji.kase z kąta pobrali status potwierzono.ale teraz byłam na mojej stronie bankowej i dostalam z powrotem kase od rya i gdy weszlam w zarzadzaj rrezerwacja wszystko jest ok a kasa na konie byla juz 3 dni temu co teraz robić MONIKA

Anonimowy pisze...

Ciekawe dlaczego nie mogę kupić biletu nam początek września, bo według strony Ryana mamy 17 wrzesień a nie sierpień.To jakaś masakra.

Anonimowy pisze...

jak zwrifikowac czy wpisalem popawny e-mail w rezerwacji bo nie moge wejsc na swoja rezerwacje sa niby nie prawidlowe dane??? Mariusz

Anonimowy pisze...

Też miałem problemy z wielokrotną rezerwacją i wymyśliłem taki trik: (w mbanku) obniżyłem miesięczny i dzienny limit na transakcje internetowe do ceny biletu. Póki co działa.

@ Mariusz (21-sty)
Przy ponownej próbie rezerwacji powinno się pojawić jako podpowiedź, jeśli przeglądarka pamięta.

T.

Anonimowy pisze...

Cześć!
Wczoraj kupiłam (tak mi się wydaje) bilet na ryanair.com/pl na samym końcu pojawił się SERVER ERROR, mail z "NUMER POTWIERDZENIA REZERWACJI" przyszedł, ale zaraz pod nim:
PASAŻEROWIE

SZCZEGÓŁY PŁATNOŚCI

*********0.00 Cena początkowa

*********0.00 Podatki i opłaty

*********0.00 Cena całkowita

Na dodatek jak wpisuję numer rezerwacji i mail, to pojawia się taki komunikat.
Dane wprowadzone w celu odczytania rezerwacji nie są zgodne z zarejestrowanymi.
Sprawdź, czy informacje są poprawne, i spróbuj ponownie.

Jak w lutym kupowałam bilet, to w miejsce tych "zer" powyżej miałam kwoty jakie należało zapłacić i były moje dane jako pasażera. Z konta jeszcze nic mi nie pobrali, ale ostatnio po 3 dniach miałam zaksięgowane.
Może ktoś mi poradzić co robić?
Pozdrawiam
Małgorzata

Anonimowy pisze...

Mam ten sam problem co Małgorzata powyżej. Wszystko identycznie: przyszedł mail i tak samo szczegóły płatności 0,00 ; 0,00 ; 0,00. I też jak wpiszę na stronie numer rezerwacji i mail to pojawia się komunikat "Dane wprowadzone w celu odczytania rezerwacji nie są zgodne z zarejestrowanymi
Sprawdź, czy informacje są poprawne, i spróbuj ponownie"
Proszę o pomoc, jakieś rady co teraz

Anonimowy pisze...

Ja również miałam to samo.W mailu mam nr rezerwacji ale w płatnościach mam
SZCZEGÓŁY PŁATNOŚCI

*********0.00 Cena początkowa

*********0.00 Podatki i opłaty

*********0.00 Cena całkowita

No i teraz nie wiem czy mam tą rezerwację czy nie i czy pobierze mi z karty np jutro

Anonimowy pisze...

Na takie fora to wchodzą chyba tylko takie osoby, które mają problem, a nie takie, które znają rozwiązanie :/
Jak ktoś zadzwoni na infolinię, to niech da znać co i jak zrobić :)

Anonimowy pisze...

Poświęciłam się i zadzwoniłam! tak jak powyżej dostałam tego samego maila, w obsłudze klienta powiedzieli,że rezerwacje należy wykonać jeszcze raz i najlepiej z innej przeglądarki w ogóle to z innego komputera! paranoja

Anonimowy pisze...

Też zadzwoniłem. Czekałem ok 6 min na połączenie czyli zapłacę jakieś 15 zł ale przynajmniej wiem już o co chodzi i już tłumaczę. Tak samo dostałem tego maila co wszyscy powyżej i w obsłudze pani powiedziała że w takiej sytuacji rezerwacji na pewno nie ma i trzeba to wykonać jeszcze raz. Zrobiłem jeszcze raz jednak ten błąd się powtórzył. Używałem przeglądarki "opera". W końcu użyłem "internet explorera" i wszstko bez problemów zadziałało i przyszło prawidłowe potweirdzenie na maila, z kwotami i danymi pasażerów i lotu. I na stronie RyanaAira też normalnie są wszstkie informacje o mojej rezerwacji. Pieniądze spłynęły z konta praktycznie od razu. Teraz jestem spokojny i mam już kupione bilety :) pozdrawiam i mam nadzieję że pomogłem

Anonimowy pisze...

Wielkie dzięki :)
Niestety mój bilet sporo podrożał od tego czasu :/

Unknown pisze...

Hej,

Jesli latacie Ryanair i denerwuje was ich strona internetowa, a konkretnie koniecznosc wpisywania tych samych danych za kazdym razem gdy bookujemy bilet to polecam to rozszerzenie do przegladarki Google Chrome.

https://chrome.google.com/webstore/detail/nefhkglhcihafgjkfbbnknhbphdocglk?hl=en-GB

Mozna zapamietac sobie stan formularzy i pozbyc sie irytujacych pytan o zakup walizki czy ubezpieczenia.

pozdrawiam,
Pawel

Anonimowy pisze...

WITAM
PORUSZE PODOBNY TEMAT DOTYCZACY RYANAIR
CHCIALEM KUPIC BILET W RYANAIR I PO WYBRANIU LOTU NACISNALEM REZERWACJA I KU MOJEMU ZDZIWIENIU WYSKOCZYLO MI WYNAJECIE HOTELU
NA PIERWSZA MYSL POMYSLALEM ZE RYANAIR P A D L I WYNAJMUJE SAMOLOTY NA SPANIE JEST TO OCZYWISCIE MOZLIWE BO CIEZKIE CZASY SA I KONKURENCJA NO I PODRUGIE ZASTANOWILEM SIE DLACZEGO RYANAIR BLOKUJE DOSTEP DO WLASNEGO BIZNESU???
MOZE MA ZA DUZO KLIENTOW WIEC WPROWADZIL OGRANICZENIA BO TO MA PEWIEN SENS BO CENY SA W RYAN DOBRE // ALE JESLI TAK JEST TO MOZE RYAN NAPISAL BY DLA POTENCJALNYCH KLIENTOW ZE INTERNETOWA FORMA SPRZEDAZY BILETOW JEST NIEMOZLIWA /// A TAK ODNOSZE WRAZENIE ZE JESTEM NIEPOTRZEBNYM INTRUZEM // I OCZYWISCIE WRACAM DO WIZZAIR// MOZE IM O TO CHODZI ?? WSPOLPRACA BIZNESOWA MA ROZNE FORMY TO PRAWDA ALE POSZANOWANIE KLIENTA JEST W BIZNESIE PONOC NAJWAZNIEJSZE /// BO JAK ODEJDZIE ----- TO KLAPA PANOWIE -----------

Prześlij komentarz

Nie musisz się rejestrować, aby dodawać komentarze.
Proszę Cię jednak o podpisanie się.